2012. november 22., csütörtök

Szülés

Nagyon jó élmény volt.
Otthon magzatvíz-szivárgással kezdődött. Nem estünk pánikba... Megvártuk, hogy megérkezzen a barátnőm, aki Chloera vigyázott.
Chloenak közben elmondtam, hogy most bemegyünk a kórházba, hogy a doktor bácsi segítsen kibújni a tesóknak...
A kórházban az alapvető vizsgálatok után feltették nekem a kérdést: császármetszést akarok-e, vagy megpróbálkozunk simán megszülni a babákat?
Doktorral alaposan megbeszéltük, hogy a vizsgálatok alapján van reális esély arra, hogy minden gond nélkül megszületnek a babáim. Abban megegyeztünk, hogy a legkisebb probléma esetén viszont azonnal megyünk a műtőbe!
Erre szerencsére nem volt szükség... ment minden szépen... egy kicsi oxytocinos-rásegítés kellett csak...
A gátmetszést szükségesnek tartották, mert Oliver farfekvéses volt...
Voltak időszakok, amikor tényleg nagyon fájt, de az eszem tudta, hogy ez a fájdalom kell ahhoz, hogy a babáim megszülessenek... és a fájdalomélmény így már másként értékelődött...
Abban az időszakban nagyon jó volt a kádban, a melegvízben feküdni... jó volt, hogy Ádám fogta a kezem, hogy ott volt mellettem...
A végeredmény pedig minden rosszat feledtet...

Ha ezen múlna, holnap újra szülnék!!!!!
Szerintem, az volt a legfontosabb, nekem a leginkább szükséges, hogy a vizsgálatok után a szülésznővel, az orvossal mindig megbeszéltük a lehetséges következő lépéseket! Nem felettem döntöttek, hanem velem!

Alapos gyerekorvosi vizsgálat után megkaptam a babácskáimat. Most tanuljuk a szopizást. Közben kicsit sárgulnak, de nem vészes mértékben...elmúlik majd... csak egyenek!

(Gyerekorvostól megkérdeztem, hogy szükségesnek tartja-e a légzésfigyelőt? "Ha intenzív osztályt akarsz otthon..."! )

3 megjegyzés:

  1. nekem is nagyon jó élmény volt a szülés, pedig Marcika nem akart kijönni és szegényt ki kellett rángatni:( (már majdnem császároztak)
    az otthoni légzésfigyelő szerintem rémes. szép nagyok, egészségesek, semmi szükség rá.
    tandem szoptatást próbálsz? az tök jó lehet, ha valakinek sikerül, bár nekem sok ikres ismerősöm azt mondta, hogy az egyszerre etetés nagyon kényelmetlen. mondjuk az is rémes, ha úgy etetsz, hogy a másik sír közben.

    VálaszTörlés
  2. Le a kalappal!!!! :D Nagyon édesek!

    VálaszTörlés
  3. Hasonló szülésem volt nekem is, 1 babával :-) Magzatvíz-szivárgás, kevés oxitocin, stb. Gondoltam rád, mondtam is magamban, olyan szülést kívánok neked, mint nekem volt!!! :-)) Bejött.

    VálaszTörlés